Retur & Refusjon

Returbetingelser

Hos Alexia.no ønsker vi å sikre at du er fornøyd med ditt kjøp. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med produktet, tilbyr vi en enkel og problemfri returprosess. Du kan returnere varene innen 30 dager etter mottak. Produktet må returneres i sin opprinnelige tilstand, ubrukt og med alle merkelapper og emballasje intakt. Personlige produkter, hygieneartikler og spesialbestillinger kan ikke returneres.

Vi forstår at man skal kunne prøve produktet før man returnerer det. Du skal prøve produktet slik du ville prøvd det på i en fysisk butikk. Skaden på emballasjen skal være så minimal, og vi vurderer om det vil påvirke salgbarheten. For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt, vil varen anses som brukt.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Refusjonsprosess

Når vi har mottatt og inspisert den returnerte varen, vil vi behandle refusjonen din innen 14 dager. Refusjonen vil bli gjort til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Kostnaden for returfrakt dekkes av kunden, med mindre produktet er defekt eller feil levert. Du vil motta en e-postbekreftelse når refusjonen er behandlet. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur.

Fraktgebyr er på 79 kr og vil bli trukket fra refusjonen.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Tilbakebetaling

Når vi har behandlet returen din, sørger Klarna for en oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen dersom du har betalt med kort. Dersom du har betalt via Vipps, får du refundert beløpet tilbake til kortet ditt. Tilbakebetalingen skjer vanligvis innen 1-7 virkedager for Klarna og ca. 2 virkedager for Vipps. For å unngå purregebyr på varer du har handlet med Klarna og sendt tilbake, bør du ta kontakt med Klarna eller rapportere returen din på Klarna.no slik at fakturaen blir fryst. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.

Slik gjør du

  1.       Send epost til  kundeservice@alexia.no og merk eposten med ordrenummer og retur i emnefeltet. Oppgi også grunn for retur.
  2.       Vi sender deg returlapp på e-post.
  3.       Skriv ned ditt ordrenummer på et ark og legg med oppi pakken din.
  4.       Fest returlappen på pakken som skal i retur. Posten kan også skrive ut denne for deg.
  5.       Ta bilde av sporingsnummeret under strekkoden, slik at du kan spore sendingen senere.
  6.       Lever pakken på postkontoret. Det er viktig at du får med kvitteringen for innlevering, da dette er beviset for at du har levert pakken til posten.
  7.       Vent på at vi behandler og refunderer for returen

 

Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med returprosessen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Takk for at du handler hos Alexia.no!