Retur & Refundering

RETUR

Dersom du ønsker å returnere hele eller deler av din ordre så ta kontakt med oss på e-post så hjelper vi deg med returen din.
Mailen sendes til kundeservice@alexia.no. Det er fint om du merker mailen med ordrenummer og retur i emnefeltet. 
Vi vil da sende deg returlapp på e-post som du klistrer utenpå pakken som du leverer til din nærmeste post i butikk.
Du vil få en kvittering fra Posten når du leverer inn pakken, ta vare på denne frem til du får beskjed om at returen din er mottatt og ferdig behandlet hos oss. Fraktgebyr for retur er kr 0.

ANGRERETT

Hos ALEXIA.no har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt). Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.  Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt vil varen anses som brukt.

Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. 

Når vi har behandlet returen din sørger Klarna for en oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen dersom du har betalt med kort. 
Dersom du har betalt via Vipps får du refundert beløpet tilbake til kortet ditt.  
Tilbakebetalingen skjer vanligvis innen 1-7 virkedager for Klarna og ca 2 virkedager for Vipps. 
For å unngå purregebyr på varer du har handlet med Klarna og sendt tilbake, bør du ta kontakt med Klarna eller rapportere returen din på Klarna.no slik at fakturaen blir fryst. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.